پنل خورشیدی

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی از کنار هم قرار گرفتن سلول های خورشیدی به وجود می آید. یک پنل خورشیدی از ترکیبات نیمه هادی ساخته شده است که تابش خورشید را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند و برای تولید برق در مناطق دور افتاده که به شبکه سراسری دسترسی ندارند بسیار کاربردی می باشند.

انواع پنل خورشیدی شامل مونوکریستال، پلی کریستال و لایه نازک است که هر کدام دارای مشخصات و بازده متفاوتی هستند. گروه مهندسی گیتاانرژی تامین کننده پنل های خورشیدی در توان های مختلف می باشد، از صفحات خورشیدی کوچک مناسب روشنایی خورشیدی و دوربین مداربسته تا پنل های توان بالا مناسب تولید برق خورشیدی خانگی برای ویلا و یا مصارف نیروگاهی.

صفحه خورشیدی با نام فتوولتائیک (PhotoVoltaic) یا سولار (Solar) شناخته می شود.

مصرف کننده خانگی می تواند با خرید پنل خورشیدی، باطری خورشیدی سرب اسید 12 ولت، اینورتر، شارژکنترلر خورشیدی و سازه نصب پنل، برق مورد نیاز شخصی خود را بدون نیاز به شبکه سراسری برق تامین کند.

برای طراحی یک سیستم خورشیدی بایستی آشنایی کامل با تجهیزات خورشیدی و نحوه چیدمان آن ها داشته باشید همچنین با انواع سیستم های خورشیدی و کاربرد آن ها آشنا باشید

برای این منظور اگر نیاز به دوره آموزشی نصب پنل خورشیدی دارید آموزشگاه گیتاانرژی اقدام به برگزاری این دوره به صورت کاملا عملی در کارگاه های مجهز کرده است.اساتید این دوره کاملا مجرب هستند و صفر تا صد کار را آموزش می بینید.

چه پنل خورشیدی بخریم؟

راه اندزی نیروگاه خورشیدی و گرفتن بهترین بازده ار پنل خورشیدی کاری تخصصی است برای این منظور شرکت گیتاانرژی با بهره مندی از تیم تخصصی این فرایند را برای شما آسان کرده است. اگر ویلای شما برق ندارد و یا به دنبال کاهش مصرف برق در صنعت خود هستید تیم گیتاانرژی به طور رایگان به شما مشاوره می دهد تا خرید مطمئنی داشته باشید، فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

نصب پنل خورشیدی که  بازدهی مناسبی برای شما نداشته باشد فقط باعث هدر دادن هزینه انجام شده شما می شود. با مشاوره با کارشناسان گیتاانرژی محصولاتی را انتخاب کنید که علاوه بر بازدهی بیشتر، طول عمر بیشتر داشته و شما را به حداکثر بازدهی می رساند

مشاوره تخصصی خرید انواع پنل خورشیدی بعد از نیازسنجی از شما با کارشناسان گیتاانرژی انجام میشود و کارشناسان ما با بررسی میزان مصرف شما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می دهند .

در هنگام خرید پنل خورشیدی با سه دسته پنل های پلی کریستال و پنل های مونو کریستال و پنل های تین فیلم برخورد خواهیم داشت .

اما بیشتر پنل های خورشیدی مورد استفاده امروزه از پنل های پلی کریستال و یا مونو کریستال می باشد.

یکی از نکات مهم در خصوص پنلهای خورشیدی افت راندمان پنلها می باشد . طبق استاندارد پنلهای حورشیدی بعد از 25 سال باید حداقل 80 درصد راندمان اولیه را داشته باشند . شرکتهای سازنده پنل خورشیدی نمودار افت راندمان پنل را در دیتاشیت ارائه شده مشخص می کنند . در زیر گلس (شیشه) پنل خورشیدی بارکدی وجود دارد که شماره سریال یا همان شناسه پنل خورشیدی است . یک خریدار حرفه ای باید در قرارداد خرید پنلهای خورشیدی ، طبق شماره سریالها پنلها را مشخص کرده و گارانتی افت راندمان پنلهای خورشیدی را مطابق نمودار افت راندمان ارائه شده توسط تولید کننده پنل خورشیدی اخذ نماید . توجه داشته باشید که اهمیت میزان افت راندمان پنلها حتی از راندمان اولیه پنلها مهمتر است . در واقع خرید یک پنل خورشیدی با کمی راندمان پایینتر ولی از یک برند معتبر که نمودار افت راندمان مشخص و قابل استنادی دارد نسبت به پنلی که حتی راندمان اولیه بالاتری دارد ولی از برندهای ناشناخته و نامعتبر است ، بهتر می باشد .

انواع پنل خورشیدی به شرح ذیل هستند

پنلهای خورشیدی نسل اول:مونوکریستال وپلی کریستال

حدود 90 درصد سلول‌های خورشیدی جهان از ویفر سیلیکون بلوری قطعه قطعه شده از شمش‌های بزرگ ساخته می‌شوند شمش‌ها یا به صورت بلورهای منفرد( مونوکریستال mono-Si) در می‌آیند یا حاوی چندین کریستال (پلی‌کریستال یا multi-Si )هستند.

پنلهای خورشیدی نسل دوم :لایه نازک

سلول‌های نسل دوم، معروف به سلول‌های خورشیدی با لایه نازک (TPSC) یا فتوولتائیک با لایه نازک (TFPV) هستند که چندین برابر نازک‌تر از سلول های نسل اول  هستند .راندمان کمتری از سلول های نسل اول دارند ولی به علت استفاده از سیلیکون کمتر قیمت پایین تری نیز دارند.

سلول خورشیدی نسل سوم :

آخرین فناوری‌ها بهترین ویژگی‌های سلول‌های نسل اول و دوم را ترکیب کرده‌اند. مانند سلول‌های نسل اول، سلول‌های نسل سوم نوید بازده نسبتاً بالایی را می‌دهند (30 درصد یا بیشتر) از طرف دیگر، مشابه سلول‌های نسل دوم از موادی غیر از سیلیکون «ساده» مانند سیلیکون آمورف، پلیمرهای آلی ساخته می‌شوند و چندین پیوند از مواد نیمه‌هادی مختلف دارند (از چند لایه ساخته شده‌اند ) البته این سلول ها در وضعیت تحقیق و توسعه  هستند و تجاری سازی نشده اند.

برای خرید مناسب می توانید از کارشناسان گیتاانرژی مشاوره دریافت کنید

تماس با ما

88482056-88482058-021

مشاوره رایگان خرید پنل خورشیدی

پنل خورشیدی

راهنمای خرید پنل خورشیدی

قیمت پنل خورشیدی

قبل از هر چیزی میزان بودجه برای خرید پنل خورشیدی را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برایتان آسان می‌شود. برای مشاهده قیمت انواع پنل خورشیدی به اینجا مراجعه کنید.

نوع پنل خورشیدی

پنل خورشیدی انواع مختلفی دارد که در قسمت قبل به توضیح تک تک آن‌ها پرداخته شد. در واقع ماده شیمیایی که فوتون‌های نور خورشید را به انرژی برق تبدیل می‌کند همان سیلیکون است که به وسیله فرآینده pv آن را به کریستال تبدیل می‌کنند. طبیعی آست که هر چه تعداد si موجود در سطح بیشتر باشد، پنل میزان بیشتری فوتون را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

اندازه پنل خورشیدی

به ابعاد و اندازه پنل خورشیدی توجه داشته باشید. اگر برای منزل خود به صورت ثابت می‌خواهید از انرژی خورشیدی استفاده کنید، بهتر است از پنل‌های خورشیدی بزرگ استفاده نمایید زیرا میزان برق بیشتری تولید می‌کنند. اما اگر برای مسافرت و طبیعت‌گردی به انرژی خورشیدی نیاز دارید بهتر است اندازه پنل کوچک باشد، زیرا جا‌به‌جایی آن آسان‌تر است.

پنل خورشیدی از فروشگاه معتبر خریداری کنید

متاسفانه روزانه حجم زیادی اجناس چینی و تقلبی ارزان روانه بازار می‌شوند که از نظر ظاهری کاملا مشابه جنس اصل هستند. خیلی از فروشنده‌های فرصت طلب این اجناس را به قیمت اصلی به مشتری قالب می‌کنند. پس اگر می‌خواهید کلاه سرتان نرود، حتما از شرکتهای معتبر خرید کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید پنل خورشیدی مورد نظر خود را شرکت گیتا انرژی که سالهاست بصورت تخصصی در زمینه پنلهای خورشیدی فعالیت می کند خریداری کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های پنل خورشیدی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با مراجعه به فروشگاه گیتا انرژی میتوانید بسته به نیاز خود انواع پنل خورشیدی رو ببینید و اقدام به خرید فرمایید.