UPS خورشيدی چيست؟

UPS چيست؟

Uninterruptible Power Supply يا به عبارت مختصر “يو پي اس” (UPS)، به معنای منبع تغذيه بدون وقفه هست. UPS يك منبع تغذيه الكترونيكي است كه كار عمده آن، تامين توان الكتريكی مورد نياز بار مصرفی بدون وقفه و قطع برق هست. در واقع UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخيره شده در باتری، برق مورد نياز مصرف كننده ها رو تامين مي كند. باتی ها در زمان وجود برق شبكه، شارژ ميشوند و در موقع قطعی برق انرژی الكتريكی ذخيره شده در باتری ها با دستگاهی به نام اينورتر (تبديل كننده) به برق 220 ولت شهری تبديل ميشود و برق مصرفی را تامین می کند.

مزايای استفاده از سيستم يو پی اس

استفاده از يك انرژی پشتيبان مثل سيستم تامين انرژی بدون وقفه يو پی اس، علاوه بر اين كه به حل مشكلات ناشی از قطع شدن برق كمك مي كند، محافظت در برابر قطع كلی برق و نوسانات برق را هم فراهم می کند

دستگاه يو پی اس دارای فيلتر های الكترونيكی است كه باعث حذف نويزها و نوسانات برق شهری می شود و از مصرف كننده ها حفاظت می کند.

UPS ها در انوع گوناگون و اندازه هاي متفاوتی وجود دارند. هرچه “اينورتر” يك دستگاه يو پی اس قوی تر باشد، توان و قدرت هم بالاتر می رود و هرچه باتری های به كار رفته در يو پی اس از ظرفيت بالاتری برخوردار باشند، زمان برق دهی در هنگام قطعی برق شهر بالاتر مي رود.

اما ups خورشيدی (سانورتر) چه فرقی با  ups معمولی دارد؟

در ups های معمولی شارژ باتری صرفا توسط برق شهر انجام ميشود ولی در سانورتر ها (upsخورشيدی) علاوه بر شارژ توسط برق شهر با پنل خورشيدی هم می توان باتری ها را شارژ كرد. از اين سانورترها برای تامين برق طولانی و مداوم هم می توان استفاده كرد يعنی برای ويلاها و جاهايی كه دسترسی به برق شبكه ندارند می توان استفاده کرد و همچنين مصرف برق را كاهش می دهد. در واقع اين سانورتر ها به نوعی سيستم هيبريدی (تركيبی) هستند كه با منابع مختلف می توانند تامين برق رو بصورت بهينه انجام دهند. سيستم های هيبريدی قطعا در آينده توسعه بيشتری خواهند داشت

انواع سانورترهای خورشيدی در فروشگاه گیتاانرژی موجود است جهت كسب اطلاع و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما تماس بگیرید .

88402058

88482056

سپاس كه با ما همراه بودين